Kundcase

Kundcase

NSVA, Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp

Sedan juni 2017 använder sig NSVA av verktyget simpliform för att hantera deras kunders VA-anmälningar. Arbetsbördan för deras kundservicepersonal minskas avsevärt genom att göra hela processen digital med hjälp av simpliform. Slutkunden gynnas också av detta genom att handläggningstiderna förkortas.

Med hjälp av simpliform behövs inte längre pappersutskrifter för VA-anmälan. Vi på janjoo och NSVA är förstås stolta att dra vårt strå till stacken i frågan om miljöpåverkan. Otydlig skrift och svårlästa handstilar ställer heller inte längre till det för kundservicepersonal, vilket så klart är en stor vinst för dem.

Vår kundservicepersonal har effektiviserats ordentligt tack vare simpliform!”

Vill du veta mer hur vår kund NSVA har haft för erfarenheter med simpliform? Läs intervjun med deras avdelningschef angående kundnära tjänster Andreas Björnevik.

Besök gärna deras hemsida för att se hur de använder simpliform för deras digitala VA-anmälan.

Fixael.nu

Fixael.nu sökte efter ett verktyg för att koppla samman webbplatsens formulär med både interna och externa system. Målsättningen var att hjälpa slutkunden att enkelt och snabbt beställa el. Det var här som simpliform passade in perfekt!

Från och med den första November 2017 har fixael.nu lanserat sin tjänst med simpliform i skarpt läge. Fixael.nu är ett varumärke med ambition att göra elhandeln både lättare och roligare.

Fixael.nu använder simpliform tillsammans med CRM-programmet Lime för att registrera kundkontrakt. Med tillägg som CreditSafe för inhämtning av adressuppgifter och signering med BankID ges slutkunden en smidig och snabb upplevelse av att beställa el.

Personnummer och e-postadress är det enda du behöver fylla i. Galet snabbt och superenkelt!

Snabbare än snabbpasta!”

Byt elavtal på 1 minut. Max. Vi vet att du har andra roligare saker att göra.

VB Energi med flera

Vi på janjoo har utvecklat en produkt som erbjuder digital hantering av För/Färdiganmälan, fullt integrerat med Lime. Detta ger elnätsbolag som VB Energi med flera möjlighet att samverka med installatörer i en digital miljö där interna handläggare jobbar i Lime och externa installatörer jobbar i vår moderna webbportal.

För/Färdiganmälan ger elnätsbolagets installatörer möjlighet att registrera ärenden via dator, surfplatta eller mobiltelefon. När slutkunden är nöjd och anser arbetet utfört signeras ärendet digitalt med BankID och lagrar datan säkert i er Lime-miljö, allt i enighet med GDPR.

Söderhamn Nära

Söderhamn Nära är Söderhamns kommuns infrastrukturbolag, sprunget ur Söderhamns Elektriska Belysning AB som grundades 1893. Idag innefattar verksamheten inte bara energi utan här finns även vatten, renhållning, elnät, fjärrvärme, kabel-tv, bredband och kommunens IT-support samlat. Med målet att göra vardagen bekväm för alla Söderhamns invånare är kommunikation en viktig beståndsdel för att verksamheten ska nå sina mål.

Gunnar Lidén är kommunikationsansvarig på Söderhamn Nära, och tillsammans med kollegan och kommunikatören Per Arvelin är han den drivande kraften bakom implementeringen av Informera i verksamheten. En händelse trettondagshelgen 2016 var den utlösande faktorn till att man insåg att ett verktyg som Informera behövdes.

”Vi har båda bara positivt att säga. Från det att vi träffade Informera-gänget till där vi är idag så har allting fungerat bra. Vi har blivit lyssnade på, fått bra hjälp, de idéer vi haft har man varit mottagliga för.”

 

Läs mer om Söderhamn Nära och hur de använder Informera.

Gästrike räddningstjänst

Gästrike räddningstjänst bildades 1 januari 1994 och är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten i fem kommuner; Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby.

Sedan 2017 använder de våran tjänst Informera för både intern och extern kommunikation. Information om händelser skickas direkt till berörda inre befäl och visas på intranät och på informationsskärmar hos räddningstjänsten, samtidigt skickas informationen ut till media och till de samhällsfunktioner som kan beröras av händelsen. Här har Informera förenklat och snabbat upp kommunikationsprocessen eftersom endast ett utskick behöver göras för att nå alla berörda.

Planer finns att börja kommunicera större händelser direkt till allmänheten, till en början via sin hemsida och i ett senare skede mer riktad information. Informera används också för kommunikation mellan de olika enheterna och för att kalla in och hålla extrapersonal informerad.

Kunder och samarbetspartners