Informera

Effektiv och träffsäker digital kommunikation

Rätt information vid rätt tillfälle via rätt kanal, helt enkelt

 

Just nu erbjuds Sveriges Räddningstjänster ett års kostnadsfritt Informera!

 

Läs mer om erbjudandet här.

Pris från

1 990 

kr/mån

Behöver ditt företag effektivisera er digitala kommunikation och bli mer träffsäkra?

Har ni ett behov av att nå ut med information i olika kanaler, att snabbt kunna rapportera om aktuella driftstörningar, att enkelt meddela anställda och kunder nyheter på ett flertal olika sätt?

Med Informera får du inte bara ett enkelt kommunikationsverktyg att använda, det är dessutom kostnadseffektivt och innehåller unika tjänster.

Vårt verktyg är dessutom webbaserat och responsivt vilket gör att du enkelt och snabbt får ut din information, oavsett var du befinner dig geografiskt eller om du har tillgång till dator, padda eller mobil. Självklart tillåter Informera flera användare vilket gör Informera flexibelt och din kommunikation mindre sårbar.

Funktioner

Valet av kanaler är många och ditt

I vårt kommunikationsverktyg väljer du vilken typ av meddelande du vill skicka, och i vilka kanaler det ska skickas och du behöver bara skriva meddelandet en gång. Du kan bifoga bilagor, använda vårt inbyggda språkstöd och om informationen även ska gå ut i vår Informera-app kan du använda vårt kartstöd.

Kanaler:

  • Befintlig webbplats
  • Sociala medier som Facebook och Twitter
  • SMS
  • Smarta-SMS
  • E-post
  • Facebook-Messenger
  • Egna applikationer
  • Pushnotiser i Informera-appen
  • Vanlig post

Snabbt och enkelt utan installationer

Informeras driftstörningsmodul gör det enkelt att snabbt få ut information på den egna hemsidan eller intranätet utan att behöva hjälp från webbredaktörer och kommunikatörer. Många företag har ett behov av att snabbt och enkelt kunna publicera driftsinformation på sina hemsidor utan att behöva ta hjälp av företagets kommunikatörer eller webbansvariga.

 

Det kan vara en tillfällig vattenavstängning som det snabbt måste informeras om, ett pågående driftavbrott där informationen kontinuerligt behöver uppdateras eller en trafikavstängning som påverkar infrastrukturen. Med Informera kan personal på plats enkelt uppdatera informationen till driftstörningsmodulen vilket gör att det som visas i driftrutan på hemsidan alltid är aktuellt och relevant.

 

Hur då? Informera är byggt med en öppen API vilket gör det enkelt att integrera med andra system, såväl externa som interna. Vi har utvecklat färdiga störningsmoduler som du enkelt lägger in på befintliga hemsidor eller intranät. Välj mellan moduler som:

  • Lavinmeddelande
  • Pågående och historiska störningar
  • Enkla räknare

Alla moduler är helt konfigurerbara vad gäller grafisk form vilket ni gör ni själva, med er webbyrå eller tillsammans med oss.

Den nya modulen ”Lavinmeddelande” är designad för att alltid vara dold och tänds automatiskt när det finns ett pågående meddelande av en särskild typ, exempelvis ”Varning” eller ”Kris”. När meddelandet avslutas eller tas bort döljs lavinmeddelandet automatiskt igen.

 

Förutom hemsidor kan det röra sig om befintliga CRM-system där informationen från vårt kommunikationsverktyg automatiskt kan föras in. Genom RSS-integration kan du också göra ert meddelande tillgängligt för andra plattformar. Behöver du hjälp med integreringen eller andra skräddarsydda tillägg finns möjlighet till stöd, support och utbildning.

Bli mer inkluderande med språkstöd

Med Informera kan du med vårt språkstöd se hur många av mottagarna som vill ha informationen på ett annat språk än svenska. Du lägger också enkelt till ytterligare ett språk till ditt meddelande och väljer vilken eller vilka av kanalerna som ska meddelas på det valda språket.

Du hittar Informeras mobilapplikation på både Google Play och Apple App Store.

Registrera dig på webben

Registrera dig som mottagare i Informera via vårt webbformulär. Här ansluter du dig till företag och grupper, ställer in språkpreferenser och väljer hur du vill få information skickad till dig. Välj mellan e-post, sms eller Facebook Messenger. Under våren kommer fler kanaler att lanseras, först ut är talsvar följt av vanlig post. Klicka här för att registrera dig

Informera webbregistrering
Kunder berättar
”Rätt information vid rätt tillfälle via rätt kanal. Det hjälper Informera oss med att uppnå.”

Läs mer om hur Fiberdata använder Informera för att nå ut med rätt information vid rätt tillfälle via rätt kanaler.

”Vi har båda bara positivt att säga. Från det att vi träffade Informera-gänget till där vi är idag så har allting fungerat bra. Vi har blivit lyssnade på, fått bra hjälp, de idéer vi haft har man varit mottagliga för.”