simpliform

Avancerade dynamiska formulär på ett enkelt sätt

Skapa avancerade webbformulär på ett enkelt sätt

Pris från

2 990 

kr/mån

Formulärverktyget simpliform ger er möjlighet att koppla samman er webbsida eller intranät med interna system, för exempelvis beställningar, felanmälningar, flytt osv. Simpliform kan ersätta befintliga formulär på era hemsidor för att skapa en mer effektiv digital hantering. Simpliform kan både läsa data från interna system som Lime eller BFUS (t. ex. söka kund, anläggning, fastighet) eller användas för att skapa upp ett ärende eller avtal.

Med simpliform förhöjs användarvänligheten för era slutkunder och arbetsbelastningen för er kundservicepersonal minskar. Att tyda slarvigt ifyllda blanketter för att sedan manuellt mata in dem i era system kan vara tidskrävande, men skulle med simpliform kunna skötas automatiskt in i era system direkt från slutkunden som fyllt i formuläret via er webb. Miljöpåverkan genom utskrivna blanketter som skickas fram och tillbaka försvinner dessutom helt med hjälp av simpliform!

Gränssnitt simpliform

Kom igång med tre enkla steg

Uppsättning och integration

Simpliform kan köras direkt i molnet eller installeras lokalt i er egen miljö. I båda fallen är startsträckan väldigt kort.

Janjoo är experter på integrationer och hjälper er koppla ihop egna system och databaser med simpliform för att ge bästa möjliga användarupplevelse för er slutkund via webben. Simpliform passar in på er webbplats oavsett om ni använder CMS som WordPress, Episerver, Sitevision eller liknande.

Som kund hos oss kan ni känna er säkra på att all data alltid lagras i Sverige!

All data lagras i Sverige!
Skapa formulär i simpliform

Skapa formulär

Med simpliform skapar och ändrar ni enkelt formulär på egen hand. De första formulären brukar vi hjälpa kunder att skapa tillsammans med oss. I priset för simpliform ingår en utbildning av verktyget, som oftast brukar räcka för att få kläm på funktionerna.

Skapa allt från enkla “kontakta oss”-formulär som returnerar de uppgifter som fyllts i via e-post, till mer avancerade formulär som söker efter kund- och adressuppgifter och skapar ärenden direkt i era system.

 

Förhandsgranskning av formuläret gör det enkelt att korrigera och säkerställa att allt är i sin ordning innan ni väljer att publicera.

Funktioner

  • Bygg formulär som har flera steg.
  • Möjlighet att lägga in regler (t.ex. personnr måste vara 12 tecken och endast siffror).
  • Möjlighet att villkorsstyra formulärsteg och fält baserat på inmatade värden.
  • Spara formulärsteg som mallar och återanvänd i framtida formulär.
  • Ni kan när som helst förhandsgranska hur formuläret kommer att se ut.
  • Stöd för rensning av data enligt GDPR.

Publicera

Publicera formuläret där ni vill att det ska synas genom att lägga in ett färdigt kodblock. Välj vilka som ska få tillgång till formulären genom att lösenordsskydda dem eller genom att ange specifika domäner.

Formulären är responsiva och anpassar sig till skärmstorlek, vilket betyder att de fungerar lika bra på dator, mobil eller surfplatta.

Händelser och respons

En av de kraftfullaste funktionerna i simpliform är dess Händelser. Alltså vad som ska hända när ett formulär skickas in. Med färdiga integrationer mot CRM-system kan ärenden skapas upp på rätt plats direkt i databaser hos er. Man skulle kunna säga att simpliform hjälper till att avlasta kundtjänsten genom att hantera ärenden och förfrågningar från slutkunden via webben.

Till ett formulär kan flera händelser kopplas. Samtidigt som slutkunden kan få en automatisk återkoppling via e-post, exempelvis ”Tack för din beställning”, kan ett ärende skapas i era system med hjälp av en webhook.

Manuellt avlästa blanketter som för hand och tangentbord förs över till digital form av en handläggare skulle med simpliform vara ett minne blott!